Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/308667
Title: Беларусь и Казахстан: сравнительный анализ социально-экономического развития
Other Titles: Belarus and Kazakhstan: comparative analysis of socio-economic development / C. G. Gospodarik, A. V. Kisselev
Authors: Господарик, Е. Г.
Киселев, А. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Экономика = Journal of the Belarusian State University. Economics. – 2023. – № 2. – С. 61-71
Abstract: Анализируется опыт экономического развития входящих в ЕАЭС Беларуси и Казахстана за 30 лет (1992–2022). Приводится динамика экономического роста и увеличения доли этих стран в мировой экономике. Значительное внимание уделяется их финансовому развитию и формированию инвестиционного процесса и рынков капитала в Беларуси и Казахстане. Проанализированы усилия государств по повышению эффективности инновационных систем. Даны рекомендации по взаимному обмену трансформационным опытом.
Abstract (in another language): The authors of the article analyse the experience of economic development of the EAEU partners Belarus and Kazakhstan over 30 years (1992–2022). The dynamics of economic growth and an increase in the share in the world economy are given. Considerable attention is paid to financial development and the formation of the investment process and capital markets of these countries. The state’s efforts to improve the efficiency of innovation systems are analysed. Recommendations on mutual borrowing of transformational experience are given.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/308667
ISSN: 2520-6206
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61-71.pdf481,06 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.