Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/308564
Title: Школьная палітыка царызму ў Беларусі ў пачатку 1860-х г.
Other Titles: Школьная политика царизма в Беларуси в начале 1860-х г. / В. М. Острога
School policy of tsarism in Belarus in the early 1860s / V. M. Ostroga
Authors: Астрога, В. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Гісторыя. Гістарычныя навукі
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические науки
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Мадэрнізацыя і працэсы сацыяльных трансфармацый у Беларусі ў канцы XVIII – пачатку XXI стагоддзя : матэрыялы міжнар. навук. канф., Мінск, 17 лістап. 2023 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: А. Г. Каханоўскі (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2023. – С. 49-55.
Abstract: У артыкуле разглядаюцца асноўныя накірункі адукацыйнай і кадравай палітыкі царызму на тэрыторыі Беларусі ў 1860-я гг. Падкрэсліваецца яе дваісты і непаслядоўны характар: змест пастаянна карэктаваўся ва ўмовах складанай грамадска-палітычнай сітуацыі і вымушанай барацьбы з польскім уплывам. Прыхільнікі афіцыйнай гітарыяграфіі падкрэслівалі падвіжніцкі і прагрэсіўны характар асветніцкай місіі самадзяржаўя. Згодна з другой канцэпцыяй, прычынай рэформаў быў эканамічны стан краіны, таму урадавая праграма насіла прагматычны характар
Abstract (in another language): В статье рассматриваются основные направления образовательной и кадровой политики царизма на территории Беларуси в 1860-е годы. Подчеркивается ее двойственный и противоречивый характер: содержание постоянно корректировалось в условиях сложной общественно-политической ситуации и вынужденной борьбы с польским влиянием. Сторонники официальной историографии подчеркивали подвижнический и прогрессивный характер просветительской миссии самодержавия. Согласно второй концепции, причиной реформ было экономическое состояние страны, поэтому программа правительства носила прагматичный характер = The article examines the main directions of the educational and personnel policy of tsarism on the territory of Belarus in the 1860s. Its dual and contradictory nature is emphasized: the content was constantly adjusted in the conditions of a difficult socio-political situation and the forced struggle against Polish influence. Supporters of official guitarography emphasized the ascetic and progressive nature of the educational mission of the autocracy. According to the second concept, the reason for the reforms was the economic condition of the country, so the government program was pragmatic
Description: Грамадска-палітычныя і сацыяльна-эканамічныя працэсы ў Беларусі ў канцы XVIII – пачатку XX ст.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/308564
ISBN: 978-985-881-564-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Мадэрнізацыя і працэсы сацыяльных трансфармацый у Беларусі ў канцы XVIII – пачатку XXI стагоддзя

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
49-55.pdf236,39 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.