Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/306880
Title: Обучение просмотровому и поисковому чтению на материале аутентичных текстов профессиональной направленности
Other Titles: Teaching of skimming and scanning reading on authentic professional texts
Authors: Чернецкая, Н. И.
Issue Date: 2023
Publisher: БГУ
Citation: Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. XIII. — 2023. — С. 121—125.
Abstract: Статья посвящена обучению просмотровому и поисковому чтению. Чтение является одним из важных аспектов в преподавании иностранного языка в профессиональных целях. Данные виды чтения относятся к быстрому чтению, когда. отрабатывается умение перемещать взгляд в быстром темпе. Использование комплекса упражнений для работы с текстами профессиональной направленности способствует развитию умений и формированию навыков быстрого чтения, что в настоящее время необходимо для поиска профессионально значимой информации.
Abstract (in another language): The article is devoted to the teaching of skimming and scanning reading. Reading is one of the most important aspects of teaching foreign languages for professional purposes. Skimming and scanning are reading techniques that involve rapidly passing through a text with quick eye movements. Exercises used for developing quick reading on authentic professional texts contribute to the formation of important reading skills necessary for information search.
Description: Ключевые слова: просмотровое чтение; поисковое чтение; аутентичные тексты; поиск информации. = Keywords: skimming reading; scanning reading; authentic texts; information search.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/306880
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Выпуск 13. - 2023.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
chernetskaya_ Lang_pactice_2023_final.pdf202,23 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.