Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/306437
Title: | Особенности адаптации и обучения китайских студентов |
Other Titles: | Features of adaptation and training of Chinese students / V. V. Korshuk |
Authors: | Коршук, В. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Мінск : БДУ |
Citation: | Журналістыка – 2023: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 25-й Міжнар. навук.-практ. канф., Мінск, 22 лістап. 2023 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: А. В. Бяляеў (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2023. – С. 503-508. |
Abstract: | Рассмотрены основные трудности адаптации китайских студентов к обучению и проживанию в Беларуси, обусловленные особенностями менталитета, образовательными традициями, социально-экономическими и демографическими факторами, а также представлен позитивный опыт факультета журналистики БГУ в социализации и повышении эффективности образовательного процесса иностранных обучающихся |
Abstract (in another language): | The main difficulties of adaptation of Chinese students to study and life in Belarus are considered, due to the peculiarities of mentality, educational traditions, socio-economic and demographic factors, as well as the positive experience of the Faculty of Journalism of the Belarusian State University in socialization and improving the efficiency of the educational process of foreign students |
Description: | Частка II. Навукова-метадычныя распрацоўкі выкладчыкаў |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/306437 |
ISBN: | 978-985-881-548-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Журналістыка – 2023: стан, праблемы і перспектывы |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
503-508.pdf | 347,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.