Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/30386
Title: | Развитие туризма в условиях мирового финансового кризиса |
Other Titles: | Development of Tourism in Conditions of the Global Financial Crisis |
Authors: | Гайдукевич, Леонид Михайлович |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Труды факультета международных отношений 2012: научный сборник. Вып. III |
Abstract: | В статье произведен системный анализ факторов, повлиявших на мировой экономический кризис 2008—2010 гг., и его последствий, сказавшихся на развитии туристического сектора. Автором проанализировано состояние туризма в обозначенный период в различных макро- и мезорегионах мира, выявлены основные тенденции современного его развития. Исследован также блок вопросов, связанных с развитием туризма на национальном уровне, определены основные направления инвестирования внутреннего туризма, повышения туристического имиджа республики на международной арене. = The article deals with the systemic analysis of the factors which influenced the global economic crisis of 2008—2010, and its consequences which affected the development of the tourism sector. The author analyses the state of tourism during this period in different macro- and mezoregions of the world, identifies the main tendencies of its contemporary development. A set of questions connected with the development of tourism at the national level is researched, the main directions of the internal tourism investment, and raising the republic’s tourism image on the international arena are identified. |
Description: | Раздел "Мировые экономические процессы" |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/30386 |
ISBN: | 978-985-518-758-6 |
ISSN: | 2219-2085 |
Appears in Collections: | Выпуск 3. - 2012. - 184 с. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gaidukevich_2012_Trudy.pdf | 664,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.