Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/302999
Title: | Цифровая интеграция научно-образовательного пространства ЕАЭС |
Other Titles: | Digital integration of the scientific and educational space of the EAEU / Catherine Gospodarik |
Authors: | Господарик, Е. Г. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Тенденции экономического развития в XXI веке : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 1 марта 2023 г. В. 2 ч. Ч. 1 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. А. Королёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 130-133. |
Abstract: | В исследовании проанализирован современный потенциал образования и науки в странах ЕАЭС для быстрой и эффективной интеграции научного и образовательного пространств. Выявлены главные факторы влияния образования и науки на экономический рост, что позволило сформулировать наиболее перспективные пути и механизмы создания единого научно-образовательного пространства ЕАЭС, важнейший из которых – цифровизация |
Abstract (in another language): | The study analyzes the modern potential of education and science in the EAEU countries for the rapid and effective integration of scientific and educational spaces. The main factors of the influence of education and science on economic growth have been identified, which made it possible to formulate the most promising ways and mechanisms for creating a unified scientific and educational space of the EAEU, the most important of which is digitalization |
Description: | Раздел 2. Аналитическая экономика и прогнозирование |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/302999 |
ISBN: | 978-985-881-468-7 978-985-881-461-8 (ч. 1) |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Тенденции экономического развития в XXI веке |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
130-133.pdf | 257,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.