Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/301807
Title: | Обучение лексике (на примере дисциплины «Практика устной и письменой речи английского языка» для студентов специальности «Современные иностранные языки») |
Other Titles: | Teaching vocabulary (on the example of the discipline «Speech and written practice of the English language» for students studying modern foreign languages) / N.V. Ushakova, O.S. Goncharenko |
Authors: | Ушакова, Н. В. Гончаренко, О. С. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 16–17 марта 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; науч. ред. А. О. Долгова ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 167-171. |
Abstract: | В статье поднимается вопрос обучения лексике и расширения словарного запаса студентов, приводятся примеры альтернативных заданий, помогающих оживить и разнообразить занятие, на примере дисциплины «Практика устной и письменной речи английского языка» |
Abstract (in another language): | The article raises the issue of teaching and expanding the vocabulary, provides examples of alternative tasks that help to revive and diversify the lesson on the example of the discipline «Speech and written practice of the English language» |
Description: | Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/301807 |
ISBN: | 978-985-881-462-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
167-171.pdf | 448,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.