Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/300504
Title: | Анализ удовлетворенности и ожиданий стейкхолдеров как критерий оценки результатов обучения студентов |
Authors: | Белых, Ю. Э. Щербинин, С. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2023. – № 1. – С. 3-7. |
Abstract: | В статье анализируются результаты опросов стейкхолдеров относительно оценки результатов обучения студентов. Рассматриваются возможности применения результатов эмпирических исследований. Отмечается необходимость формирования предпринимательских компетенций, значимость в подготовке специалистов содержания учебных программ, наличия благоприятной для формирования компетенций среды, уровня ожиданий студентов и др. Представлен опыт по оценке результатов обучения в части формирования предпринимательских компетенций. |
Abstract (in another language): | The article is devoted to the analysis of the results of stakeholder surveys as a criterion for evaluating the results of student learning. The possibilities of applying the results of empirical studies are characterized. The need for the formation of entrepreneurial competencies is noted. The importance in the training of specialists of the content of curricula, the presence of an environment favorable for the formation of competencies, the level of students’ expectations, etc. is indicated. Experience is given in evaluating learning outcomes in terms of the formation of entrepreneurial competencies. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/300504 |
ISSN: | 2076-4383 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023, №1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Белых_ВШ_2023-1-003-007.pdf | 284,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.