Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/299656
Title: Искусство. Дизайн. Экономика впечатлений
Other Titles: Art. Design. Economics of impressions / M. Trofimova, L. Stratonova
Authors: Трофимова, Марина Михайловна
Стратонова, Лидия Михайловна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 20–21 апр. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; науч. ред. Х. С. Гафаров; редкол.: Н. Ю. Фролова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 310-314.
Abstract: В стремительно меняющемся мире само понятие искусства, так же как и его форма и содержание, подвержено ревизии и переосмыслению. Устаревание и исчезновение многих привычных видов искусства, замена изобразительных практик на цифровые принципы визуализации могут быть признаны новыми видами искусства и потеснить привычные – воздействие технического прогресса неизбежно приводит как к приобретениям, так и к потерям
Abstract (in another language): In a rapidly changing world, the very concept of art, as well as its form and content, is subject to revision and redefinition. The obsolescence and disappearance of many familiar art forms, the replacement of visual practices by digital principles of visualization can be recognized as new art forms and displace familiar ones - the impact of technological progress inevitably leads to both gains and losses
Description: Раздел 6. Технологии в дизайне и дизайн в технологиях
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/299656
ISBN: 978-985-881-474-8
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
310-314.pdf213,56 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.