Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/299629
Title: | Методы развития художественно-проектной компетенции студентов в профессиональной среде |
Other Titles: | Methods of developing art and design competence of students in a professional environment / O. Limarenko, E. Gilmutdinova, V. Kacheva |
Authors: | Лимаренко, Ольга Валерьевна Гильмутдинова, Елена Васильевна Качева, В. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 20–21 апр. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; науч. ред. Х. С. Гафаров; редкол.: Н. Ю. Фролова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 142-147. |
Abstract: | В статье рассмотрена проблема формирования художественно-проектных компетенций у студентов-дизайнеров. Влияние цифровой среды на творческий потенциал обучающихся. Показана необходимость правильного подхода и компетентного применение традиционных методов творческого поиска концептуальной идеи |
Abstract (in another language): | The article deals with the problem of the formation of artistic and design competencies among design students. The influence of the digital environment on the creative potential of students. The need for a correct approach and competent application of traditional methods of creative search for a conceptual idea is shown |
Description: | Раздел 3. Теоретические и методологические основы дизайн-образования |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/299629 |
ISBN: | 978-985-881-474-8 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
142-147.pdf | 217,68 kB | Adobe PDF | View/Open | |
360-361.pdf | 619,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.