Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/299609
Title: | Интеграция сферы образования и индустрии развлечений на китайском телевидении как механизм сохранения традиционных ценностей |
Other Titles: | Integration of education and entertainment on Chinese television as a mechanism to preserve traditional values / Li Zheng |
Authors: | Ли Чжэн |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика = Journal of the Belarusian State University. Journalism. – 2023. – № 1. – С. 98-102 |
Abstract: | Рассматриваются вопросы интеграции сферы образования и индустрии развлечений в контексте сохранения традиционных китайских ценностей. Анализируются различия между образовательным потенциалом развлекательных телевизионных программ и возможностями традиционного китайского образования в организации интеракции. Исследуются реалити-шоу «Первый урок» и «Китайский диктант иероглифов» как примеры эффективной интеграции сферы образования и индустрии развлечений на китайском телевидении. |
Abstract (in another language): | The issues of integration of the sphere of education and the entertainment industry in the context of preserving traditional Chinese values are considered. The differences between the educational potential of entertainment television programs and the possibilities of traditional Chinese education are analysed. The reality shows «First lesson» and «Chinese character dictation» are explored as examples of the effective integration of education and entertainment on Chinese television. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/299609 |
ISSN: | 2788-6638 |
DOI: | 10.33581/2788-6638-2023-1-98-102 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023, №1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
98-102.pdf | 385,84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.