Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/299573
Title: China’s international education policy amid the post-COVID landscape
Other Titles: Политика КНР в сфере международного образования после пандемии COVID-19 / Хуан Янь, У Цзиаци
Authors: Huang, Yan
Wu, Jiaqi
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Социология = Journal of the Belarusian State University. Sociology. – 2023. – № 2. – С. 20-27
Abstract: To effectively overcome the challenges posed by the COVID-19 pandemic, China have made adjustments to national development plans in various fields such as economics, politics, society, culture, and particularly in education. These adjustments have impacted not only the development direction of the international community but also the national priority development strategy in the post-pandemic era. This paper focuses on China’s higher education and examines the international cooperation it engaged in during the pandemic as well as the relevant policies that were adopted. The analysis shows that these policies have contributed to the acceleration of China’s international education development, furthering its modernisation, localisation processes and paving the way for the development of international higher education in the post-pandemic era in the global context.
Abstract (in another language): Для эффективного преодоления вызовов, связанных с пандемией коронавируса, Китай внес соответствующие изменения в свои национальные планы развития, затрагивающие экономическую, политическую, социальную, культурную и образовательную сферы. Эти изменения повлияли не только на международное сообщество, но и на стратегию приоритетного развития страны в постпандемическую эпоху. Рассматриваются особенности внешней политики КНР в сфере высшего образования, анализируется международное сотрудничество в период пандемии. Делается вывод о том, что новая политика в определенной степени ускорила развитие международного образования в КНР. Посредством процессов модернизации и локализации новая политика государства вносит посильный вклад в международное высшее образование постпандемической эпохи, предоставляя новые возможности для глобального развития высшего образования.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/299573
ISSN: 2521-6821
Sponsorship: The article published in the framework of scientific project No. R19052 «“Belt and road”. International relations and ideology», sponsored by Guangdong Ocean University. = Статья подготовлена в рамках научного проекта Гуандунского океанического университета № R19052 «“Один пояс – один путь”. Международные отношения и идеология».
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20-27.pdf442,07 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.