Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/299459
Title: Об опыте применения динамической визуализации для преподавания механико-математических дисциплин
Other Titles: Applying dynamic visualization for teaching mathematic and mechanic / V. N. Khudenko, E. A. Rovba
Authors: Худенко, В. Н.
Ровба, Е. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации = Transformation of the mechanical-mathematical and IT-education in the context of digitalization : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 65-летию мех.-мат. фак., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 апр. 2023 г. В 2 ч. Ч. 1 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. В. Бровка (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 39-43.
Abstract: Рассмотрен опыт создания и применения динамической визуализаций (авторских анимаций) в процессе преподавания математического анализа, теории функций комплексного переменного, аналитической геометрии, алгебры, теоретической механики и некоторых других дисциплин в рамках двустороннего сотрудничества университетов
Abstract (in another language): The article explores the creation and application of dynamic visualization (author's animations) in teaching mathematical analysis, theory of functions of complex variables, analytical geometry, algebra, theoretical mechanics and some other disciplines in bilateral cooperation of universities
Description: Раздел І. Пленарные доклады
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/299459
ISBN: 978-985-881-476-2 (ч. 1); 978-985-881-477-9
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
39-43.pdf488,47 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.