Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/299038
Title: Спецыяльная лексіка ў вучэбных даведніках пачатку ХХ ст.
Other Titles: Special vocabulary in study guides of the beginning of the 20th century / K. P. Liubetskaya
Authors: Любецкая, К. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Мовазнаўства
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 35-летию создания каф. риторики и методики преподавания языка и литературы, Минск, 20–21 марта 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. М. Саникович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 430-437.
Abstract: Вывучэнне пытанняў выпрацоўкі спецыяльнай лексікі ў пачатку ХХ ст. мае тэарэтычную і практычную цікавасць, паколькі правядзенне даследавання ў гэтым кірунку дае магчымасць прасачыць, якім шляхам ва ўмовах адсутнасці норм беларускай мовы прапаноўвалася праводзіць адбор моўных сродкаў для выражэння спецыяльнага паняцця. Уяўляецца, што на падставе разгляду т.зв. знешняга кантэксту развіцця адукацыі ў Беларусі ў адзначаны перыяд, вызначэнні функцый тэкстаў навучальнага характару, асаблівасцей іх фармавання і моўнага напаўнення стане магчымым акрэсленне ступені іх удзелу ў выпрацоўцы тэрміналогіі беларускай мовы пачатку ХХ ст. Аб’ектам даследавання з’яўляецца беларуская вучэбная літаратура пачатку ХХ ст. Прадметам даследавання выступаюць складзеныя ў перыяд 1906–1910 гг. тэксты вучэбнага характару. Навізна даследавання палягае ў атрыманні дадзеных адносна падыходаў да стварэння спецыяльнай лексікі ў пачатковы перыяд яе фармавання на матэрыяле навучальнай літаратуры, якая раней рабілася аб’ектам разгляду пераважна ў працах па літаратуразнаўстве або даследаваннях, прысвечаных арганізацыі нацыянальнай школы
Abstract (in another language): The study of the development of special vocabulary at the beginning of the 20th century is of theoretical and practical interest, since conducting research in this direction makes it possible to trace the ways in which it was proposed to select linguistic means for expressing a special concept in the absence of norms of the Belarusian language. It seems that based on the consideration of the so-called the external context of the development of education in Belarus in the specified period, consideration of the functions of educational texts, features of their formation and linguistic content, it will be possible to define the degree of their participation in the development of the terminology of the Belarusian language at the beginning of the 20th century. The object of the study is the Belarusian educational literature of the beginning of the 20th century. The subjects of the study are those compiled in the period 1906–1910 texts of an educational nature. The novelty of the research consists in obtaining data regarding the approaches to the creation of a special vocabulary in the initial period of its formation on the material of educational literature, which became the object of consideration mainly in works on literary studies or studies devoted to the organization of a national school
Description: Секция 6. Языковое/литературное/риторическое образование как способ ценностного самоопределения обучаемых
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/299038
ISBN: 978-985-881-464-9
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
430-437.pdf251,44 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.