Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/298980
Title: | Фарміраванне каштоўнасных арыентацый студэнтаў педагагічных спецыяльнасцей сродкамі музея |
Other Titles: | Formation of value orientations of teaching students by means of the museum / S. D. Grynko |
Authors: | Грынько, С. Д. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 35-летию создания каф. риторики и методики преподавания языка и литературы, Минск, 20–21 марта 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. М. Саникович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 135-139. |
Abstract: | У артыкуле асвятляецца праблема фарміравання каштоўнасных арыентацый студэнтаў педагагічных спецыяльнасцей як прадстаўнікоў будучай сацыяльна значымай прафесіі, што з’яўляецца актуальным у сучасным постындустрыяльным грамадстве. Праводзіцца аналіз і ўзаемасувязь паняццяў «каштоўнасць» і «каштоўнасная арыентацыя», актуалізуецца важнасць гэтых асобасных утварэнняў для будучых педагогаў. У якасці аптымізацыі адукацыйнага працэсу разглядаецца выкарыстанне сродкаў музея, якія дазваляюць засвойваць матэрыял на гістарычнай аснове, фарміруючы ў навучэнцаў каштоўнасна-эстэтычныя адносіны да рэалій, якія звязваюцца з культурай і традыцыямі грамадства |
Abstract (in another language): | The article highlights the problem of forming value orientations of students of pedagogical specialties as representatives of the future socially significant profession, which is relevant in today's post-industrial society. The analysis and interrelation of the concepts of «value» and «value orientation» is carried out, the importance of these personality formations for future teachers is actualized. The use of museum facilities is considered as an optimization of the educational process, which allows learning material on a historical basis, forming value-aesthetic attitudes to realities that are connected with the culture and traditions of society in students |
Description: | Секция 2. Аксиологические аспекты профессиональной компетентности педагога в современном образовательном контексте и современные аксио-креативные стратегии профессиональной подготовки педагога XXI века |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/298980 |
ISBN: | 978-985-881-464-9 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
135-139.pdf | 249,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.