Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/298820
Title: | Дагаворы сярэдзіны ХІІІ ст. як першыя вядомыя пісьмовыя крыніцы дыпламатычных адносін на тэрыторыі Беларусі |
Other Titles: | Treaties of the XIII century as the first known written sources of diplomatic relations on the territory of Belarus / I. A. Sorokovik |
Authors: | Саракавік, І. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Гісторыя. Гістарычныя навукі ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические науки ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Политика и политические науки |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Дипломатия Беларуси в условиях новых вызовов : материалы междунар. науч.-практ. конф., Минск, 23 марта 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 5-9. |
Abstract: | Артыкул прысвечаны першым вядомым дагаворам першай паловы ХІІІ ст. на тэрыторыі сучаснай Беларусі паміж этнічна беларускімі землямі і Рыгай, паўночнаеўрапейскімі гарадамі. Важна, што ва ўмовах па сутнасці ваенных дзеянняў ордэна мечаносцаў супраць балтаў і славян стала магчымым ажыццяўленне дыпламатычных адносін наконт развіцця гандлю паміж бакамі |
Abstract (in another language): | The article is devoted to the first known treaties of the first half of the XIII century on the territory of modern Belarus between ethnically Belarusian lands and Riga, North-European cities. It is important that in the conditions of essentially military actions of the Order of the Bearers against the Balts and Slavs, it became possible to implement diplomatic relations regarding the development of trade between the parties |
Description: | Раздел I. Из истории белорусской дипломатии |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/298820 |
ISBN: | 978-985-881-466-3 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Дипломатия Беларуси в условиях новых вызовов |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.