Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/298530
Title: Формирование межкультурной сенсибилизации при обучении иностранному языку в неязыковом вузе
Other Titles: Formation of intercultural sensitization when teaching a foreign language in a non-linguistic university / N. K. Zubovskaja
Authors: Зубовская, Н. К.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 23–24 марта 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 199-202.
Abstract: В статье рассматривается роль иностранного языка в процессе овладения профессиональной коммуникацией и межкультурной компетенцией будущих специалистов. Одним из этапов формирования межкультурной компетенции является формирование межкультурной сенсибилизации обучаемых путем введения в учебный процесс элементов лингвострановедения
Abstract (in another language): The article examines the role of a foreign language in the process of mastering the professional intercultural competence of future specialists. One of the stages of the formation of this competence is the formation of intercultural sensitization by introducing elements of linguistic and cultural studies into the educational process
Description: Раздел 3. Информационно-коммуникационные технологии в преподавании иностранных языков и литературы
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/298530
ISBN: 978-985-881-465-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
199-202.pdf580,02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.