Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/298233
Title: К вопросу о влиянии традиционных знаний о дикорастущих растениях на формирование ­экологического самосознания молодежи Беларуси
Other Titles: On the influence of traditional knowledge about wild plants on the formation of ecological self-consciousness of the youth of Belarus / Y. S. Shevchenko
Authors: Шевченко, Я. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические науки
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Охрана окружающей среды. Экология человека
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: Современная молодежь и общество : сб. науч. ст. – Выпуск 11. – Минск : РИВШ, 2023. – С. 93-96.
Abstract: Экологические знания являются важной частью современной белорусской этнологической науки. В исторических и этнологических исследованиях одними из важнейших направлений являются на­правления, связанные с патриотическим воспитанием молодёжи на основе традиционных знаний. Пе­редача традиционных знаний о дикорастущих растениях является важным инструментом экологичес­кого воспитания современной молодежи Беларуси.
Abstract (in another language): Ecological knowledge is an important part of modern Belarusian ethnological science. In historical and ethnological research, one of the most important areas are those related to the patriotic education of young people based on traditional knowledge. The transfer of traditional knowledge about wild plants is an important tool for the environmental education of modern youth in Belarus.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/298233
ISSN: 2410-4213
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Выпуск 11. Современная молодежь и общество = Modern Youth and Society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Шевченко_Молодежь, Вып. 11_23-093-096.pdf249,03 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.