Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/298233
Title: | К вопросу о влиянии традиционных знаний о дикорастущих растениях на формирование экологического самосознания молодежи Беларуси |
Other Titles: | On the influence of traditional knowledge about wild plants on the formation of ecological self-consciousness of the youth of Belarus / Y. S. Shevchenko |
Authors: | Шевченко, Я. С. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические науки ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Охрана окружающей среды. Экология человека |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | Современная молодежь и общество : сб. науч. ст. – Выпуск 11. – Минск : РИВШ, 2023. – С. 93-96. |
Abstract: | Экологические знания являются важной частью современной белорусской этнологической науки. В исторических и этнологических исследованиях одними из важнейших направлений являются направления, связанные с патриотическим воспитанием молодёжи на основе традиционных знаний. Передача традиционных знаний о дикорастущих растениях является важным инструментом экологического воспитания современной молодежи Беларуси. |
Abstract (in another language): | Ecological knowledge is an important part of modern Belarusian ethnological science. In historical and ethnological research, one of the most important areas are those related to the patriotic education of young people based on traditional knowledge. The transfer of traditional knowledge about wild plants is an important tool for the environmental education of modern youth in Belarus. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/298233 |
ISSN: | 2410-4213 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Выпуск 11. Современная молодежь и общество = Modern Youth and Society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Шевченко_Молодежь, Вып. 11_23-093-096.pdf | 249,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.