Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/296943
Title: Становление и развитие теории «политического рынка»
Authors: Викторович, Е. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Политика и политические науки
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2022. - № 6. - С. 61-64.
Abstract: В статье проанализированы основные аспекты становления и развития теории «политического рынка» в социогуманитарном знании, показан ее эвристический потенциал для анализа политических систем, основанных на принципах народовластия, обозначено взаимовлияние теории общественного выбора и концепции «политического рынка», определены закономерности становления концепции в российской и белорусской политической науке, дана авторская дефиниция исследуемого феномена.
Abstract (in another language): The article analyzes the main aspects of the formation and development of the «political marketplace» theory in socio-humanitarian knowledge, shows its heuristic potential for the analysis of political systems based on the principles of democracy, indicates the mutual influence of the public choice theory and the concept of «political marketplace», defines the formation patterns of the concept in the Russian and Belarusian political sciences, gives the author’s definition of the researched phenomenon.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/296943
ISSN: 2076-4383
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022, №6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Викторович_ВШ_2022-6-061-064.pdf288,29 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.