Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/296469
Title: О некоторых подходах к разработке дидактического материала по китайской иероглифике
Other Titles: Some approaches to development of the Chinese characters teaching materials / K. V. Karasjova
Authors: Карасева, К. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Проблемы современного востоковедения : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 30 июня – 1 июля 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Р. Боровой (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 205-210.
Abstract: В статье обосновывается необходимость сознательного подхода к изучению китайского иероглифического письма, приводятся теоретические и практические принципы преподавания иероглифики, а также показаны примеры дидактических материалов, организованных в последовательности, призванной сформировать у студентов устойчивую связь между структурными элементами иероглифического знака и его семантикой, глубокое понимание механизмов формирования значения иероглифа и умение посредством этого значения декодировать языковые единицы более высокого порядка
Abstract (in another language): The article substantiates the need for the conscious study of the Chinese writing, provides theoretical and practical principles for teaching Chinese characters, and also shows examples of teaching materials organized in a sequence designed to help students form a stable connection between the structural elements of the Chinese character and its meaning, a deep understanding of the mechanisms of the semantic changes and the ability to use this understanding to decode more complicated language units
Description: Секция 3. Языки и литература стран Востока
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/296469
ISBN: 978-985-881-441-0
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Проблемы современного востоковедения

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
205-210.pdf587,48 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.