Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/296366| Title: | Книга Даниэля как архетекст лирики Байрона («Видение Валтасара» и «Валтасару») |
| Other Titles: | The Book of Daniel as the archetext of Byron's lyrics («Vision of Belshazzar» and «To Belshazzar») / P. Schneider |
| Authors: | Шнейдер, П. В. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчество |
| Issue Date: | 2023 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | Национальные культуры в межкультурной коммуникации : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 7–8 апр. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Т. Д. Рабец (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 184-187. |
| Abstract: | В статье через призму библейской архетекстуальности рассматриваются стихотворения Дж. Г. Байрона «Видение Валтасара» и «Валтасару», входящие в лирический цикл «Еврейские мелодии». Байроновский Валтасар предстает как сатира на Наполеона и принца-регента (после 1820 – короля) Георга IV, в образе которого автор подчеркивает бренность мира и разочарование в неподконтрольной власти |
| Abstract (in another language): | Through the prism of biblical archetextuality, this study explores G. G. Byron’ poems «Vision of Belshazzar» and «To Belshazzar». Byron’s Belshazzar is seen as a satire on Napoleon and Prince Regent George IV. The array of emotions is expressed in a dialogue with the Book of Daniel which also serves as prime archetext |
| Description: | Раздел 2. Мировая и национальная культуры в исторической и современной коммуникации |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/296366 |
| ISBN: | 978-985-881-459-5 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2022. Национальные культуры в межкультурной коммуникации |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 184-187.pdf | 1,95 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

