Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/295164
Title: | Методологические аспекты институциональных и социально-экономических проблем цифровой трансформации Республики Беларусь |
Other Titles: | Methodological aspects of institutional and socio-economic problems of digital transformation of the Republic of Belarus / A. M. Baranov, E. S. Lyashenko |
Authors: | Баранов, А. М. Ляшенко, Е. С. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Цифровая трансформация – шаг в будущее : материалы III Междунар. науч.-практ. конф. молодых ученых, Минск, 27 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. А. Карачун (гл. ред.), Б. Н. Паньшин, А. А. Королёва. – Минск : БГУ, 2023. – С. 20-23. |
Abstract: | В статье рассматриваются методологические аспекты измерения показателей цифровой трансформации экономики по Индексу развития электронного правительства и Глобальному индексу инноваций, прослеживается динамика развития информационной экономики Беларуси по данным индексам, рассматриваются институциональные особенности и перспективы цифровой трансформации Республики Беларусь по отдельным составным субиндексам Глобального индекса инноваций в 2021 году |
Abstract (in another language): | The article discusses methodological aspects of measuring the indicators of digital transformation of the economy according to the E-Government Development Index and the Global Innovation Index, traces the dynamics of the development of the information economy of Belarus according to these indices, considers the institutional features and prospects for the digital transformation of the Republic of Belarus according to certain composite subindexes of the Global Innovation Index in 2021 |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/295164 |
ISBN: | 978-985-881-457-1 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Цифровая трансформация – шаг в будущее |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.