Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/294678| Title: | Проблема жанра и типологии повествования (на примере эпоса как литературного рода) |
| Other Titles: | The Problem of Genre and Typology of Narration (on the Example of the Epic as a Literary Kind) |
| Authors: | Лебедев, С. Ю. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология |
| Issue Date: | 2023 |
| Publisher: | Псков : Логос |
| Citation: | Кросс-культурное образование в условиях глобализации: теоретическое осмысление и национальные практики реализации: сб. науч. статей / отв. за вып.: Л. В. Пироженко, И. Л. Шевлякова-Борзенко; Мультикультурный исследовательский центр Университета Хучжоу, г. Хучжоу (КНР). – Псков: Логос, 2023. – С. 124-136 |
| Abstract: | Статья посвящена особенностям различных типов повествования в художественной прозе. В свете методологии целостно-эстетического анализа рассматривается в диахроническом и синхроническом аспектах взаимосвязь двух важнейших уровней литературно-художественного феномена – повествования как типа развертывания художественной модели мира и жанровой специфики прозаического произведения |
| Abstract (in another language): | The article is devoted to the peculiarities of various types of narrative in fiction. The relationship between the two most important levels of literary and artistic phenomenon, narration as a type of unfolding of the artistic model of the world and the genre specificity of a prose work, is considered in diachronic and synchronic aspects, in a view of the methodology of holistic aesthetic analysis. |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/294678 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | Статьи кафедры культурологии |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Лебедев. Кросскультурное образование 2023.pdf | 924,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

