Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/293179
Title: | Интерпретация художественного текста и личность: пути взаимодействия |
Other Titles: | Interpretation of a fictional text: ways of interaction / M. Ragachewskaya |
Authors: | Рогачевская, Марина Станиславовна |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчество ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 20–21 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. В. Сергеева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 159-167. |
Abstract: | В статье рассматриваются способы взаимодействия личности с художественным текстом в процессе его интерпретации: телеологический, импрессионистический, эмпатический, адаптивно-миметический, когнитивно-дополняющий, идентификационно-проекционный и диссонансно-эвристический. Данные функциональные активности сформулированы на основе сопоставления функций личности в психологии и функций художественного текста в литературоведении |
Abstract (in another language): | The article discusses the ways of interaction of a personality with a literary text in the process of its interpretation: teleological, impressionistic, empathic, adaptive-mimetic, cognitive-complementary, identification-projective and dissonant-heuristic. These functional activities are formulated on the basis of a comparison of personality functions in psychology and the functions of a literary text in literary criticism |
Description: | Раздел 3. Литературоведение и интерпретация текста |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/293179 |
ISBN: | 978-985-881-450-2 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
159-167.pdf | 303,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.