Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/293027
Title: | Решение проблем в ситуации неопределенности как ключевой когнитивный навык XXI века |
Other Titles: | Solving Problems in a Situation of Uncertainty as a Key Cognitive Skill of the 21st Century |
Authors: | Басинская, И. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология |
Issue Date: | 21-May-2020 |
Publisher: | НПУ імені М.П.Драгоманова |
Citation: | Методи і технології загальної і соціальної психології та психотерапії в умовах сучасного суспільства/Матеріали ІV науково-практичної конференції з міжнародною участю (21 травня 2020 року, м. Київ). [За ред. д.п.н., проф.С. О. Ставицької, к.п.н., доц. Д.Д. Отич, к.п.н., доц. А. Ф. Федоренко]. – Київ: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2020. С. 26-28. |
Abstract: | В условиях формирования новой экономической формации - экономики знаний - Бостонской консалтинговой группой (BCG, Boston Consulting Group) в докладе «Россия 2025: от кадров к талантам» сформулирована Целевая модель компетенций 2025, включающая в себя универсальный набор навыков - когнитивных, социально-поведенческих и цифровых - овладение которыми позволит быть профессионально востребованными в XXI веке. |
Abstract (in another language): | In the context of the formation of a new economic formation - the economy knowledge - Boston Consulting Group (BCG, Boston Consulting Group) in the report "Russia 2025: from personnel to talents" the Target competency model 2025, which includes a universal set of skills - cognitive, socio-behavioral and digital - mastering which will allow you to be professionally in demand in the XXI century. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/293027 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Статьи факультета философии и социальных наук |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Басинская, И.В. Решение проблем в ситуации неопределенности как ключевой когнитивный навык XXI века.pdf | 36,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.