Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/292462
Title: | Актуальные задачи обучения профессионально-ориентированному английскому языку студентов специальности «Дизайн (костюма и тканей)» |
Other Titles: | Actual tasks of teaching professionally oriented English to students of the speciality "Design (costume and fabrics)" / V.L. Deniskovec |
Authors: | Денисковец, В. Л. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы IХ Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 27–28 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 384-387. |
Abstract: | В статье рассматриваются актуальные задачи обучения профессионально-ориентированному английскому языку студентов специальности «Дизайн (костюма и тканей)». Выявляется связь дисциплины «Иностранный язык (английский)» с другими дисциплинами, изучаемыми в I и II семестрах на данной специальности. Обосновывается отбор содержания учебной программы |
Abstract (in another language): | The article deals with the actual tasks of teaching professionally oriented English to students of the speciality "Design (costume and fabrics)". The connection of the discipline "Foreign Language (English)" with other disciplines studied during the 1 st and the 2 nd semesters is being studied. The selection of the curriculum content is substantiated |
Description: | Раздел 7. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному диалогу = Section 7. Linguodidactical technologies of forming readiness for intercultural dialogue |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/292462 |
ISBN: | 978-985-881-446-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
384-387.pdf | 479,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.