Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/291254
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДворникова, Т. М.-
dc.date2022
dc.date.accessioned2022-12-23T14:44:08Z-
dc.date.available2022-12-23T14:44:08Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/291254-
dc.descriptionКлючевые слова: межкультурная коммуникация; социокультурная компетенция; иноязычная культура; социолингвистический аспект. = Keywords: intercultural communication; sociocultural competence; foreign language culture; sociolinguistic aspect.ru
dc.description.abstractВ данной статье рассматриваются факторы, влияющие на формировании иноязычной коммуникативной компетенции обучающихся в совокупности её ключевых составляющих (речевой, языковой, социокультурной, компенсаторной и учебно-познавательной). Социокультурная языковая компетенция предполагает овладение и корректное использование социокультурных языковых знаний в межкультурной коммуникации. В работе проанализированы особенности коммуникации и адаптации обучающихся в полиэтнической и поликультурной среде, а также отмечены наиболее эффективно используемые методические приемы и технологии преподавания иностранных языков коммуникативной направленности на основе материалов, имеющих страноведческий и этнокультурный потенциал, способных обеспечить высокую включенность обучаемых в межкультурное взаимодействие.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознаниеru
dc.titleФормирование социокультурной компетенции студентов при обучении иностранному языку в полиэтнической и поликультурной средеru
dc.title.alternativeDevelopment of students’ socio-cultural competence when teaching a foreign language in a multiethnic and multicultural environmentru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThis article examines the factors influencing the formation of foreign language communicative competence of students in the combination of its key components: speech, language, socio-cultural, compensatory and educational-cognitive. Socio-cultural language competence involves the mastery and correct use of socio-cultural language knowledge in intercultural communication. The paper analyzes the features of communication and adaptation of students in a multiethnic and multicultural environment, and also highlights the most effectively used methodological techniques and technologies for teaching .ru
Appears in Collections:Выпуск 12. - 2022.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dvornikova_Lang_practice_2022.pdf223,68 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.