Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/291253
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГицкая, О. П.-
dc.date2022
dc.date.accessioned2022-12-23T14:39:42Z-
dc.date.available2022-12-23T14:39:42Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/291253-
dc.descriptionКлючевые слова: исправление ошибок; адекватная коррекция; метод; устная речь. = Keywords: error correction; adequate correction; method; oral speech.ru
dc.description.abstractДанная статья посвящена методам коррекции ошибок при обучении студентов иностранному языку, в частности устной речи. Подчеркивается тот факт, что студенты не должны бояться ошибок в процессе овладения языком, поскольку ошибки являются естественной и неотъемлемой частью процесса обучения. Рассматриваются методы исправления ошибок преподавателем на занятии по иностранному языку. Исправление ошибок может происходить незамедлительно или же носить отложенный характер, что зачастую зависит от цели задания. Чрезмерное исправление ошибок может стать демотивирующим фактором для студентов, однако полное игнорирование ошибок чревато отсутствием прогресса в обучении. Ошибки подлежат исправлению, однако преподавателю нужно внимательно относиться к тому, когда и как их исправлять.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознаниеru
dc.titleО коррекции ошибок при обучении иностранному языкуru
dc.title.alternativeError correction in language teachingru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThis article is devoted to methods of correcting errors in teaching students a foreign language, in particular oral speech. The fact that students should not be afraid of mistakes in the process of mastering the language, since mistakes are a natural and integral part of the learning process, is emphasized. Methods for correcting errors by a teacher in a foreign language lesson are considered. Error correction may be immediate or delayed, often depending on the purpose of the engagement. Over-correcting mistakes can be a demotivating factor for students, but completely ignoring mistakes is fraught with a lack of progress in learning. Mistakes are subject to correction, but the teacher needs to be careful about when and how to correct them.ru
Appears in Collections:Выпуск 12. - 2022.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gitskaya_Lang_practice_2022.pdf228,15 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.