Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/291253
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гицкая, О. П. | - |
dc.date | 2022 | |
dc.date.accessioned | 2022-12-23T14:39:42Z | - |
dc.date.available | 2022-12-23T14:39:42Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.bsu.by/handle/123456789/291253 | - |
dc.description | Ключевые слова: исправление ошибок; адекватная коррекция; метод; устная речь. = Keywords: error correction; adequate correction; method; oral speech. | ru |
dc.description.abstract | Данная статья посвящена методам коррекции ошибок при обучении студентов иностранному языку, в частности устной речи. Подчеркивается тот факт, что студенты не должны бояться ошибок в процессе овладения языком, поскольку ошибки являются естественной и неотъемлемой частью процесса обучения. Рассматриваются методы исправления ошибок преподавателем на занятии по иностранному языку. Исправление ошибок может происходить незамедлительно или же носить отложенный характер, что зачастую зависит от цели задания. Чрезмерное исправление ошибок может стать демотивирующим фактором для студентов, однако полное игнорирование ошибок чревато отсутствием прогресса в обучении. Ошибки подлежат исправлению, однако преподавателю нужно внимательно относиться к тому, когда и как их исправлять. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БГУ | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание | ru |
dc.title | О коррекции ошибок при обучении иностранному языку | ru |
dc.title.alternative | Error correction in language teaching | ru |
dc.type | article | ru |
dc.rights.license | CC BY 4.0 | ru |
dc.description.alternative | This article is devoted to methods of correcting errors in teaching students a foreign language, in particular oral speech. The fact that students should not be afraid of mistakes in the process of mastering the language, since mistakes are a natural and integral part of the learning process, is emphasized. Methods for correcting errors by a teacher in a foreign language lesson are considered. Error correction may be immediate or delayed, often depending on the purpose of the engagement. Over-correcting mistakes can be a demotivating factor for students, but completely ignoring mistakes is fraught with a lack of progress in learning. Mistakes are subject to correction, but the teacher needs to be careful about when and how to correct them. | ru |
Appears in Collections: | Выпуск 12. - 2022. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gitskaya_Lang_practice_2022.pdf | 228,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.