Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/290810
Title: Гипермифологема в структуре поэтического текста А. С. Пушкина, Янки Купалы, Якуба Коласа
Other Titles: Hypermythologeme in the structure of a poetic text of A. Pushkin, Yanka Kupala, Yakub Kolas / R. M. Kavaliova
Authors: Ковалёва, Р. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Літаратура. Літаратуразнаўства. Вусная народная творчасць
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчество
Issue Date: 2022
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Мова – літаратура – культура : матэрыялы Х Міжнар. навук. канф., прысвеч. 140-годдзю з дня нарадж. Янкі Купалы і Якуба Коласа, Мінск, 29–30 верас. 2022 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал. : А. І. Бельскі (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2022. – С. 83-87.
Abstract: В статье рассматривается сущность, идейно-художественная и структурная функция гипермифологемы как одной из граней типологии и психологии поэтического творчества. Отмечается типологическое сходство гипермифологем А. С. Пушкина, Янки Купалы, Якуба Коласа при их глубоко индивидуальном художественном наполнении
Abstract (in another language): The article deals with the essence of hypermythologeme, its idealogical articstic and structural function as one of the sides of the typology and psychology of poetic creativity. There is a typological similarity between the hypermythologemes of A. Pushkin, Yanka Kupala, Yakub Kolas along with its highly individual artistic content
Description: Творчасць Янкі Купалы і Якуба Коласа: аспекты паэтыкі і кампаратывістыкі
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/290810
ISBN: 978-985-881-435-9
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Мова – літаратура – культура

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
83-87.pdf150,21 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.