Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/290640
Title: | Cultural traditions in teaching Chinese as a foreign language |
Other Titles: | Культурные традиции в преподавании китайского языка как иностранного / Сывей Пу |
Authors: | Siwei Pu |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : Колорград |
Citation: | Национальные культуры в межкультурной коммуникации : сб. науч. ст. по материалам VI Междунар. науч.-практ. конф. (Минск, 8-9 апреля 2021 г.) / редкол.: М. Ю. Шода (гл. ред.) [и др.]. – Минск : Колорград, 2021. – С. 379-387. |
Abstract: | Данная статья касается проблемы определения роли культуры в преподавании китайского языка. Автор, прослеживая взаимосвязь языка и культуры, рассматривает роль межкультурной коммуникации в изучении фонетических особенностей, лексического состава, правил грамматики и других аспектов китайского языка. Особое внимание уделяется объяснению того, как студенты понимают реалии культуры при усвоении языка, как это влияет на их языковую грамотность |
Abstract (in another language): | The article deals with the problem of defining the role of culture in the teaching of the Chinese language. The author, tracing the relationship between language and culture, considers the role of intercultural communication in the study of phonetic features, lexical composition, grammar rules and other aspects of the Chinese language. Special attention is paid to explaining how students understand the realities of culture when learning a language, and how this affects their language literacy |
Description: | Студенческие исследования |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/290640 |
ISBN: | 978-985-896-068-1 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2021. Национальные культуры в межкультурной коммуникации |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
379-387.pdf | 143,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.