Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/290631
Title: Профессиональная культура Китая в интерпретации Г. Ховстеде
Other Titles: Professional culture of china interpreted by G. Hovsted / Wang Ziheng
Authors: Ван Цзихен
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : Колорград
Citation: Национальные культуры в межкультурной коммуникации : сб. науч. ст. по материалам VI Междунар. науч.-практ. конф. (Минск, 8-9 апреля 2021 г.) / редкол.: М. Ю. Шода (гл. ред.) [и др.]. – Минск : Колорград, 2021. – С. 308-317.
Abstract: В статье рассматривается концепция кросскультурного анализа ценностных приоритетов, предложенная Гиртом Ховстеде. На ее основании выделяется специфика приоритетов представителей китайского социума. На ее основании проводится анализ особенностей профессиональной культуры Китая, заключающийся в высокой конкуренции специалистов на рынке труда, росте социальной напряженности общества и снижении удовлетворенностью жизнью представителей китайского социума
Abstract (in another language): The article discusses the concept of cross-cultural analysis of value priorities, proposed by Geert Hovstede. Specifics of the priorities of representatives of the Chinese society are highlighted on its basic. So an analysis of the features of the professional culture of China is carried out, which consists in the high competition of specialists in the labor market, the growth of social tension in society and a decrease in satisfaction with the life of representatives of the Chinese society
Description: Исследования молодых ученых
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/290631
ISBN: 978-985-896-068-1
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Национальные культуры в межкультурной коммуникации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
308-317.pdf645,99 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.