Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/289689
Title: Специфика рынка креативных продуктов и услуг
Other Titles: Specificity of the market of creative products and services / Y. V. Petrasheuskaya
Authors: Петрашевская, Ю. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Беларусь в современном мире = Беларусь у сучасным свеце : материалы XXI Междунар. науч. конф., посвящ. 101-й годовщине образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 27 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 265-271.
Abstract: В статье исследуется факторы, влияющие на креативную индустрию, а также сущность продукта креативных индустрий. Выявлена специфика креативного продукта через детальное изучение характеристик объектов интеллектуальной собственности. В исследовании уточняется взаимосвязь между креативным продуктом и инновационным продуктом, ставя креативный продукт на место экономических ресурсов для развития инновационной деятельности на предприятиях креативных индустрий. Для этого выведены экономические аспекты творческого продукта и его виды. Проводится сравнительный анализ с целью выявления основных особенностей и различий между креативным продуктом и инновационным продуктом креативных индустрий. Пересматривается роль творческого продукта как классификационного критерия в системе креативных индустрий
Abstract (in another language): The article explores the factors influencing the creative industry, as well as the essence of the product of creative industries. The specificity of a creative product is revealed through a detailed study of the characteristics of intellectual property objects. The study clarifies the relationship between a creative product and an innovative product, putting a creative product in place of economic resources for the development of innovative activities in enterprises of creative industries. For this, the economic aspects of the creative product and its types are derived. A comparative analysis is carried out in order to identify the main features and differences between a creative product and an innovative product of creative industries. The role of a creative product as a classification criterion in the system of creative industries is being reviewed
Description: Секция «Современные вызовы мировой экономики и возможности для Беларуси»
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/289689
ISBN: 978-985-881-429-8
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Беларусь в современном мире

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
265-271.pdf261,41 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.