Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/289169
Title: Формирование профессиональных компетенций у студентов «социальных коммуникаций» на занятиях по иностранному языку
Other Titles: Developing students' professional competences of social communications at foreign language classes / E. G. Gilevich
Authors: Гилевич, Е. Г.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2022
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка – 2022: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 24-й Міжнар. навук.-практ. канф., Мінск, 3 лістап. 2022 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: Л. Р. Хмель (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2022. – С. 537-541.
Abstract: В работе затрагиваются вопросы формирования профессиональных компетенций будущих специалистов в области социальных коммуникаций. Рассматриваются профессиональные компетенции, развитию которых способствует изучение иностранного языка, а также описываются виды деятельности, направленные на их формирование. Приводятся результаты анкетирования студентов относительно роли иностранного языка в формировании профессиональных навыков
Abstract (in another language): The paper deals with the issues of developing professional competences of future specialists in the field of social communications. It considers professional competences formed in the process of learning a foreign language and describes the activities aimed at their development. The author presents the results of the survey of students on the role of a foreign language in developing professional skills
Description: Частка II. Навукова-метадычныя распрацоўкі выкладчыкаў
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/289169
ISBN: 978-985-881-433-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Журналістыка – 2022: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
537-541.pdf839,65 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.