Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/286747
Title: Институт маркетинга в предпринимательской деятельности белорусских промышленных предприятий
Other Titles: Institute of marketing in entrepreneurship of Belarus industrial enterprises / A. S. Sverlov
Authors: Сверлов, А. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Беларусь в современном мире = Беларусь у сучасным свеце : материалы XX Междунар. науч. конф., посвящ. 100-летию образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 29 окт. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 320-326.
Abstract: В статье показано, что маркетинг имеет свои особенности развития теоретико-методологических основ. Их использование предполагает не только формирование общих принципов организации предпринимательской деятельности предприятий, но и перманентное совершенствование свойства адаптации, которое позволяет применять инструменты других наук для содействия эффективному развитию предпринимательской деятельности предприятий. Рассматриваются проблемы применения маркетинга белорусскими предприятиями на различных рынках. Показано, что маркетинг позволяет применить не только теоретические положения экономической теории, но и методы, которые разработаны в рамках философии науки и отдельных экономических теорий. Показано, что применение подобного методического аппарата в предпринимательской деятельности предприятий позволяет обосновать масштабы присутствия на рынке, выявить факторы, оказывающие негативное влияние на финансовую устойчивость субъекта хозяйствования, а также обосновать пути и способы дальнейшего совершенствования внешнеэкономической деятельности предприятий
Abstract (in another language): The article shows that marketing has its own characteristics of the development of theoretical and methodological foundations. Their use presupposes not only the formation of general principles for organizing the entrepreneurial activity of industrial enterprises, but also the permanent improvement of the adaptation properties, which allows the use of tools of other sciences to promote the effective development of entrepreneurial activity of industrial enterprises. The problems of marketing application by Belarus industrial enterprises in various markets are considered. It is shown that marketing allows you to apply not only the theoretical provisions of economic theory, but also the methods that are developed within the philosophy of science and individual economic theories. It is shown that the use of such a methodological apparatus in the entrepreneurial activity of industrial enterprises makes it possible to substantiate the scale of their presence in the market, identify factors that have a negative impact on the financial stability of a business entity, and also substantiate ways and means of further improving the foreign economic activity of industrial enterprises
Description: Секция 4. Современные вызовы мировой экономики и возможности для Беларуси
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/286747
ISBN: 978-985-881-258-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Беларусь в современном мире

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
320-326.pdf220,25 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.