Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/286034
Title: Принципы обучения иностранному языку на уровне магистратуры в техническом университете
Other Titles: Principles of teaching a foreign language at the masters level at the technical university / S. A. Khomenko, T. I. Vasilyeva
Authors: Хоменко, С. А.
Васильева, Т. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам = Міжкультурная камунікацыя і прафесійна арыентаванае навучанне замежным мовам : материалы ХV Междунар. науч. конф., посвящ. 100-летию образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 29 окт. 2021 г. / редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 330-334.
Abstract: В статье рассматриваются базовые принципы, составляющие основу реализации комплексных моделей организации учебного процесса по иностранному языку для студентов магистратуры технического университета. Для формирования профессиональной иноязычной компетенции предлагается осуществлять процесс обучения языку, используя следующие модели: общая организация учебного процесса по подготовке магистрантов конкретной специальности, подготовка дидактических материалов и учебных пособий, правильная организация учебных занятий. Реализация этих моделей должна основываться на следующих принципах: принципе коммуникативной направленности, принципе профессиональной направленности и принципе интеграции преподавания дисциплины «Иностранный язык» и специальных дисциплин. Описываются способы комплексной реализации указанных принципов в ведущем техническом университете Республики Беларусь
Abstract (in another language): The article discusses the basic principles that form the basis for the implementation of complex models of organizing the educational process in a foreign language for graduate students of a technical university. For the formation of professional foreign language competence, it is proposed to carry out the process of teaching a language using the following models: the general organization of the educational process for the preparation of master's students in a specific specialty, the preparation of didactic materials and teaching aids, the correct organization of training sessions. The implementation of these models should be based on the following principles: the principle of communicative orientation, the principle of professional orientation and the principle of integration of teaching the discipline «‎Foreign language» and special disciplines. The methods of complex implementation of these principles in the leading technical university of the Republic of Belarus are described
Description: Секция 4. Актуальные проблемы лингводидактики в формировании профессиональной иноязычной коммуникативной компетенции
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/286034
ISBN: 978-985-881-252-2
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330-334.pdf254,7 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.