Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/284814
Title: Specialised tourist discourse
Other Titles: Специализированный туристический дискурс / И. Бояркина
Authors: Boyarkina, I.
Keywords: ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Внутренняя торговля. Туристско-экскурсионное обслуживание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : ИВЦ Минфина
Citation: Сахаровские чтения 2021 года: экологические проблемы XXI века = Sakharov readings 2021 : environmental problems of the XXI century : материалы 21-й международной научной конференции, 20–21 мая 2021 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 2 ч. / Междунар. гос. экол. ин-т им. А. Д. Сахарова Бел. гос. ун-та; редкол. : А. Н. Батян [и др.]; под ред. д-ра ф.-м. н., проф. С. А. Маскевича, к. т. н., доцента М. Г. Герменчук. – Минск : ИВЦ Минфина, 2021. – Ч. 1. – С. 178-181.
Abstract: The concept of specialised tourism discourse presents several difficulties for researchers. First of all, at present there is no unanimity among scholars about the definition of specialised discourse due to the variety of approaches employed in this field. Another difficulty arises from a binary nature of the language of tourism: on the one hand, it is employed by numerous specialists working in the industry of tourism. On the other hand, due to the high social impact of tourism and for promotional purposes tourism discourse must cater for as many people (tourists and potential clients) as possible, hence, its language must be comprehensible even for laymen with different levels of instruction. As many lingiusts observe, “Rarely are the professional aspects of tourism discourse investigated” (Maci 2020). Moreover, development of Internet brought further challenges to the studies of specialised tourism discourse. This paper focuses on the analysis of tourism discourse in English in socials for promotional purposes and on the specialised tourism discourse of ecological sustainability of the industry of tourism
Abstract (in another language): Концепция специализированного туристического дискурса представляет ряд трудностей для исследователей. B настоящее время среди ученых нет единого мнения относительно определения специализированного дискурса из-за разнообразия подходов, используемых в этой области. Другая трудность связана с бинарной природой языка туризма: им пользуются многочисленные специалисты, работающие в индустрии туризма. С другой стороны, из-за высокого социального воздействия туризма и в рекламных целях дискурс туризма должен быть понятен как можно большему числу людей и его язык должен быть доступен даже для непрофессионалов. Как отмечают многие лингвисты, «редко исследуются профессиональные аспекты туристического дискурса» (Maci 2020). Развитие Интернета поставило новые задачи в области изучения специализированного туристического дискурса. Статья анализирует дискурс туризма на английском языке в социальных сетях и специализированный дискурс устойчивого экологического развития индустрии туризма
Description: Круглый стол «Актуальные вопросы подготовки специалистов экологического профиля к профессиональной и межкультурной коммуникации»
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/284814
ISBN: 978-985-880-134-2 (ч. 1); 978-985-880-136-6 (общ.)
DOI: 10.46646/SAKH-2021-1-178-181
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Сахаровские чтения 2021 года: экологические проблемы XXI века

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178-181.pdf358,66 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.