Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/284425
Title: Подходы к реализации онтологии компетенций и профессиональной подготовки IТ-специалистов
Other Titles: Approaches to implementation of ontology of competences and it specialists professional training / Т. Tkalich, E. Grinevitch
Authors: Ткалич, Т. А.
Гриневич, Е. Г.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 7–8 апр. 2022 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2022. – С. 233-238.
Abstract: Рассмотрены подходы к формированию востребованных адаптивных и актуальных образовательных программ на основе технологии и моделей, систематизирующих и структурирующих компетенции современного IT-специалиста. Представлены наиболее актуальные модели компетенций EQF и e-CF, которые являются фундаментом для разработки онтологических моделей образовательного процесса. В работе представлена схема верхнего уровня онтологии образовательного процесса, ориентированного на современные рыночные требования
Abstract (in another language): Approaches to the formation of demanded adaptive and relevant educational programs based on technology and models that systematize and structure the competencies of a modern IT specialist are considered. The most relevant competency models EQF and e-CF are presented, which are the foundation for the development of ontological models of the educational process. The paper presents a scheme of the upper level of the ontology of the educational process, focused on modern market requirements
Description: 2. Информационные системы и технологии в экономике, образовании и бизнесе
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/284425
ISBN: 978-985-7214-58-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
233-238.pdf964,28 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.