Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/284377
Title: | Технология коучинга как инструмент развития талантов в организации |
Other Titles: | Coaching technology as a tool for talent development in an organization / A. Paddubskaya, N. Plaunik |
Authors: | Поддубская, Е. А. Плавник, Н. К. |
Keywords: | ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Организация и управление |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : Институт бизнеса БГУ |
Citation: | Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 7–8 апр. 2022 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2022. – С. 665-668. |
Abstract: | В статье проанализированы возможности технологии коучинга как инновационного инструмента развития и удержания талантливых сотрудников в организации: уточнены сущностные характеристики концепции «управления талантами»; представлен экскурс в историю становления коучинга как современной технологии бизнес-образования; приведены примеры функциональных возможностей результатов коуч-сессий |
Abstract (in another language): | The article analyzes the possibilities of coaching technology as an innovative tool for the development and retention of talented employees in the organization: the essential characteristics of the concept of «talent management» are clarified; an excursion into the history of the formation of coaching as a modern technology of business education is presented; examples of the functionality of the results of coaching sessions are given |
Description: | 7. Управление талантами и бизнес-администрирование в эпоху цифровизации |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/284377 |
ISBN: | 978-985-7214-58-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Бизнес. Образование. Экономика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
665-668.pdf | 303,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.