Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/280706
Title: Новые методы преподавания в современных условиях для студентов художественных специальностей
Other Titles: New teaching methods in modern conditions for art students / A. A. Dadyrova
Authors: Дадырова, А. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Человек в социокультурном измерении = Human in the socio-cultural dimension. – 2022. – № 1. – С. 24-29
Abstract: Представлена попытка провести анализ новых методов преподавания в современных условиях. Рассмотрены неклассические методы преподавания для студентов художественного профиля, а также методические рекомендации при проведении занятий. Приводятся апробированные авторские разработки – кейсы, мобильные практические семинары. На обширном методическом материале проанализированы инновационные педагогические идеи и внедренные в учебный процесс кейсы, а также изучено, каким образом посредством новых методов обучения с учетом специфики художественного образования применяются разработанные педагогические технологии.
Abstract (in another language): An attempt is made to analyse new teaching methods in new conditions in the modern world. Non-classical teaching methods for art students, methodological recommendations for conducting classes are considered. The article presents approved author’s developments – cases, mobile practical seminars. Based on extensive methodological material, innovative pedagogical ideas and implemented cases in the educational process are analysed, and how, through new teaching methods, taking into account the specifics of art education, the developed pedagogical technologies are applied.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/280706
ISSN: 2709-5738
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
24-29.pdf377,47 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.