Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/280216
Title: Локализация китайских товарных знаков посредством использования вербальных компонентов
Other Titles: Localization of Chinese trademarks through the use of verbal components / Natallia Zdanchuk
Authors: Зданчук, Н. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. памяти М. А. Черкаса, Респ. Беларусь, Минск, 24–25 марта 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 365-373.
Abstract: Языковая адаптация вербального компонента товарного знака к реалиям целевого рынка является важным этапом в продвижении товаров и услуг. Данная статья посвящена анализу китайских товарных знаков, ориентированных на Республику Беларусь, на предмет использования в этих знаках лексических единиц как инструмента локализации
Abstract (in another language): Linguistic adaptation of verbal components of a trademark to the realities of the target market is an important step in the promotion of goods and services. This article is devoted to the analysis of Chinese trademarks valid in the territory of the Republic of Belarus for the use of lexical units in the trademarks as a tool of trademark localization
Description: Раздел 4. Лингвистические аспекты межкультурной коммуникации
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/280216
ISBN: 978-985-881-272-0
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
365-373.pdf913,09 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.