Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/280189
Title: | Специфика неполных предложений в английском языке |
Other Titles: | Specificity of incomplete sentences in English / V. A. Usachev, G. M. Usacheva, O. A. Usachev |
Authors: | Усачев, В. А. Усачева, Г. М. Усачев, О. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. памяти М. А. Черкаса, Респ. Беларусь, Минск, 24–25 марта 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 233-239. |
Abstract: | В английском языке, особенно в его разговорной форме, встречается целая группа предложений, в которых отсутствуют некоторые элементы или целые фразы. Такие предложения, называемые еще эллиптическими, легко понятны и восстановимы по своему значению в контексте. В статье делается попытка рассказать об особенностях неполных предложений и их типах, когда происходит опущение определенных членов предложения, и о проблеме эллипсиса |
Abstract (in another language): | In English, especially in its colloquial form, there is a whole group of sentences that lack some elements or whole phrases. Such sentences, also called elliptical, are easily understood and reconstructed in their meaning in context. The article attempts to tell about the features of incomplete sentences and their types, when certain members of the sentence are omitted, and about the ellipsis problem |
Description: | Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/280189 |
ISBN: | 978-985-881-272-0 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
233-239.pdf | 707,53 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.