Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/280185
Title: | Лингводидактический потенциал концепта «бизнес» в обучении иностранным языкам будущих специалистов межкультурной коммуникации |
Other Titles: | Linguodidactic potential of the concept «business» in teaching foreign languages to future specialists of intercultural communication / N. P. Gritskevich |
Authors: | Грицкевич, Н. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. памяти М. А. Черкаса, Респ. Беларусь, Минск, 24–25 марта 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 213-217. |
Abstract: | В статье был рассмотрен лингводидактический потенциал концепта «бизнес» в обучении иностранным языкам будущих специалистов межкультурной коммуникации. Были исследованы особенности актуализации концепта «business»/«бизнес» в английском и русском языках, а также были определены лингвистические средства репрезентации данного концепта в англоязычной публицистике |
Abstract (in another language): | The article considered the linguodidactic potential of the concept «business» in teaching foreign languages to future specialists of intercultural communication. The features of the actualization of the concept «business» in English and Russian were investigated, and linguistic means of representing this concept in English-language journalism were also determined |
Description: | Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/280185 |
ISBN: | 978-985-881-272-0 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
213-217.pdf | 703,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.