Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/279054
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧжан, Синь-
dc.date.accessioned2022-05-13T07:49:09Z-
dc.date.available2022-05-13T07:49:09Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationСовременная молодежь и общество : сб. науч. ст. – Выпуск 10. – Минск : РИВШ, 2022. – С.43-48.ru
dc.identifier.issn2410-4213-
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/279054-
dc.description.abstractРассмотрены актуальные вопросы формирования странового бренда в теоретическом и практическом аспектах. Отмечено, что в научной сфере и среди практиков происходят важные процессы осмысления данного социокультурного феномена; показано, что феномен «странового бренда» и взаимосвязанные с ним явления рассматриваются неоднозначно и полемика постоянно обновляется, что, с одной стороны, свидетельствует о формировании научного тезауруса проблематики, а с другой – подтверждает востребованность на практике. Опыт Китая показывает, что использование историко-культурного наследия как «мягкой силы» для продвижения страны на международном уровне приводит к высоким результатам по всем на-правлениям ее деятельности, о чем свидетельствуют рейтинги международных организаций. В последние годы Китай не только приложил усилия для продвижения ряда международных проектов, среди которых, несомненно, выделяется проект «Один пояс, один путь», а также создал Институты Конфуция в разных странах. Были проведены мероприятия, направленные на продвижение и распространение китайской культуры. В статье рассмотрена динамика актуальных событий и представлен фактический материал, раскрывающий проблему.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМинск : РИВШru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социологияru
dc.titleТеоретические и практические аспекты формирования странового бренда: опыт Китаяru
dc.title.alternativeTheoretical and practical aspects of the formation of a country brand: the experience of China / Xin Zhangru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeTopical issues of the formation of a country brand in theoretical and practical aspects are considered. It is noted that in the scientific sphere and among practitioners there are important processes of understanding this socio-cultural phenomenon; it is shown that the phenomenon of “country brand” and related phenomena are considered ambiguously and the controversy is constantly updated; which, on the one hand, indicates the formation of a scientific thesaurus of problems, and on the other hand, confirms the relevance in practice. The experience of China shows that the use of historical and cultural heritage as a “soft power” to promote the country at the international level leads to high results in all areas of its activity, as evidenced by the ratings of international organizations. In recent years, China has not only made efforts to promote a number of international projects, among which the One Belt, One Road project undoubtedly stands out, but also established Confucius Institutes in various countries. A number of topical events were held to promote and disseminate Chinese culture. The article discusses the dynamics of current events and presents factual material that reveals the problem.ru
Appears in Collections:Выпуск 10. Современная молодежь и общество = Modern Youth and Society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Чжан_М_Вып. 10_22-043-048.pdf393,8 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.