Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/276964
Title: | Дизайн-мышление: система понятий |
Other Titles: | Design thinking: a system of concepts / H. S. Gafarov |
Authors: | Гафаров, Хасан Сабирович |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 14–15 апр. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Ю. Фролова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 116-126. |
Abstract: | Статья посвящена анализу понятийного аппарата, используемого для экспликации своеобразия дизайн-мышления и алгоритмов его освоения, описанию особенностей дизайн-мышления как процесса проектирования и его формализации и специфики дизайн-мышления как процесса разработки инноваций. Дизайн-мышление представляет собой экстраполяцию принципов традиционного дизайна в другие сферы деятельности. Лексикон дизайн-мышления состоит из терминологии традиционного дизайна, понятий философии и гуманитарных наук |
Abstract (in another language): | The article analyzes the conceptual apparatus that is used to explicate the specifics of design thinking and algorithms for its development. It describes the features and formalization of design thinking as a process. The article also examines the specifics of design thinking as a process of developing innovations. Design thinking is the extrapolation of traditional design principles to other areas of human endeavor. The design thinking lexicon consists of the terminology of traditional design and the concepts of philosophy and humanities |
Description: | Раздел 3. Дизайн в контексте междисциплинарных исследований |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/276964 |
ISBN: | 978-985-881-251-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2021. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
116-126.pdf | 1,68 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.