Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/276820
Title: Профессионально ориентированное чтение в контексте активного смешанного обучения
Other Titles: Professionally oriented reading in the context of active blended learning / A. S. Prystrom
Authors: Пристром, Елена Сергеевна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. памяти Д. О. Половцева, Минск, 28–29 окт. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. В. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 239-243.
Abstract: В статье рассматриваются некоторые аспекты использования профессионально ориентированного чтения для обучения иностранному языку в неязыковом вузе в рамках модели активного смешанного обучения. Описываются возможные подходы к работе с профессионально ориентированными текстами с учетом возможностей LMS Moodle и использования приемов активного обучения
Abstract (in another language): The article analyzes some aspects of using professionally oriented reading to learn foreign languages in non-linguistic universities within the active blended learning model. It presents some approaches for working with professionally oriented texts drawing on the LMS Moodle features and functionality and active learning techniques
Description: Раздел 4. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному общению
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/276820
ISBN: 978-985-881-242-3
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
239-243.pdf424,34 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.