Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/276814| Title: | Развитие лингвокультурологической компетенции учащихся на учебных занятиях русского языка и литературы в контексте формирования русскоговорящей языковой личности |
| Other Titles: | Development of linguoculturological competence of students in learning classes of the Russian language and literature in the context of formation of the Russian-speaking language personality / E. A. Belyakova |
| Authors: | Белякова, Елена Алексеевна |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
| Issue Date: | 2021 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. памяти Д. О. Половцева, Минск, 28–29 окт. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. В. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 207-210. |
| Abstract: | В статье рассматриваются межкультурная коммуникация, метод концептуального анализа. Особое внимание уделяется формированию лингвокультуроведческих умений учащихся анализировать единицы языка: изучение прецедентных текстов |
| Abstract (in another language): | The article deals with intercultural communication, the method of conceptual analysis. Particular attention is paid to the formation of linguistic and cultural skills of students to analyze language units: the study of precedent texts |
| Description: | Раздел 4. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному общению |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/276814 |
| ISBN: | 978-985-881-242-3 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2021. Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 207-210.pdf | 691,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

