Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/275638
Title: Информационная сервизация в системе трансформации инфраструктуры предоставления услуг
Other Titles: Information service in the system of transformation of infrastructure of service provision / N. O. Petryga, D. I. Sapozhnyk
Authors: Петрига, Н. О.
Сапожник, Д. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Цифровая трансформация – шаг в будущее : материалы II Междунар. науч.-практ. конф. молодых ученых, посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Минск, 27 окт. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. А. Карачун (гл. ред.), Б. Н. Паньшин, А. А. Королёва. – Минск : БГУ, 2021. – С. 228-231.
Abstract: Исследован вопрос проблем в информационной сервизации системы индустрии услуг во время процессов трансформации ее инфраструктуры и требования к организации и особенностям их предоставления в современных условиях. Рассмотрена совокупность преимуществ, предоставляемых в результате внедрения современных цифровых технологий и их пользования, реальные препятствия для надлежащего развития информационной сервизации в государстве. Констатировано, что в отечественном информационном пространстве очень мало конкретики о результатах цифровизации. Исследованы составляющие современных инноваций в индустрии предоставления услуг. Сделан вывод, что основными задачами стимулирования инновационной деятельности отрасли индустрии услуг являются: развитие институциональных основ интеграции научной, инновационной, производственной сфер; преобразование научной составляющей в активный фактор накопления инновационного потенциала этой отрасли; формирование ее эффективной инновационной инфраструктуры
Abstract (in another language): The issue of problems in the information servization of the service industry system during the transformation processes of its infrastructure and the requirements for the organization and the specifics of their provision in modern conditions are investigated. The set of advantages provided as a result of the introduction of modern digital technologies and their use, real obstacles to the proper development of information service in the state are considered. It was stated that in the domestic information space there is very little specificity about the results of digitalization. The components of modern innovations in the service delivery industry have been investigated. It is concluded that the main tasks of stimulating innovation in the service industry are: development of the institutional framework for the integration of scientific, innovation, production spheres; transformation of the scientific component into an active factor in the accumulation of the innovative potential of this industry; formation of its effective innovation infrastructure
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/275638
ISBN: 978-985-881-238-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Цифровая трансформация – шаг в будущее

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
228-231.pdf232,36 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.