Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/274781
Title: Самоидентификация региональных средств массовой коммуникации
Other Titles: Self-identification of regional mass media / E. I. Kononova
Authors: Кононова, Е. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. = Journal of the Belarusian State University. Journalism. - 2021. - № 2. - С. 13-18
Abstract: Анализируются региональные средства массовой коммуникации Республики Беларусь и рассматриваются их типологические характеристики, позволяющие определить место региональных средств массовой коммуникации в национальной медиасистеме. Белорусский опыт показывает, что современная коммуникационная среда меняет традиционные подходы к определению типологии и предлагает новые характеристики и функционал средств массовой коммуникации. На основании практической аналитики доказывается, что региональная информация становится более важной в масштабах страны, поэтому редакциям необходимы изменения в организации технологического и творческого процессов. В этом заключается основной тезис статьи, который подкрепляется рекомендациями. При формировании концепции печатного издания или вещательного средства информации необходимо четко ориентироваться в системе координат типологического определения и функциональной принадлежности в медиасистеме, а также проводить ревизию самоидентификации, определения главных и второстепенных задач и коррелировать концепцию медиа с внутренними и внешними условиями функционирования. Представители региональных средств массовой коммуникации должны ясно понимать свое назначение и роль. Самоидентификация покажет практический результат в оптимизации работы региональных медиа и, как следствие, более высокую эффективность информационной работы по устойчивому развитию регионов.
Abstract (in another language): The article analyses the mass media of the Republic of Belarus, which are regional by type and geographical distribution. There are the typological characteristics of regional mass media, which allow us to determine their place in the national media system. The Belarusian experience shows that the modern communication environment changes the traditional approaches to determining the typology and offers new characteristics and functionality of mass media. Based on practical analysis, it is proved that regional information is becoming more important on a national scale, so editorial offices need changes in the organisation of technological and creative processes. This is the main thesis of the article, which is supported by recommendations. When forming the concept of a print or broadcast media, it is necessary to clearly navigate the coordinate system of the typological definition and functional affiliation in the media system, as well as to review self-identification, identify the main and secondary tasks, and correlate the concept of media with internal and external conditions of functioning. Representatives of regional mass media should clearly understand their purpose and role. Self-identification will show a practical result of optimising the work of the regional mass media and a higher efficiency of information activity on the sustainable development of the regions.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/274781
ISSN: 2788-6638
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13-18.pdf328,76 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.