Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/274576
Title: Модель профессионально-карьерного развития студенческой молодежи в условиях дуального высшего образования: синергетический подход
Authors: Ковалевич, М. С.
Леонюк, Н. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2021. - № 4. - С. 37-41.
Abstract: В статье представлена синергетическая модель профессионально-карьерного развития будущих специалистов в условиях дуального педагогического образования. Структура модели в условиях дуального образования включает в себя целевой, структурный, содержательно-технологический и результативный компоненты, взаимозависимые и взаимодополняющие друг друга. Она является открытой для творчества работодателей, педагогов и воспитанников, восприимчивой к возникающим инновациям, поддерживает последние изменениями в своей структуре. Синергетическая модель предполагает высокую согласованность, срезонированность действий педагога, работодателя, наставника от базовой организации и самоопределяющейся личности в направлении постановки и реализации жизненных и профессиональных целей.
Abstract (in another language): The article presents the synergetic model of professional and career development of future specialists in the conditions of dual pedagogical education. The structure of the model in the conditions of dual education includes target, structural, content-technological and effective components that are interdependent and complementary to each other. It is open to the creativity of employers, teachers and students, receptive to emerging innovations, supports the latest changes in its structure. The synergetic model presupposes a high level of coherence between the actions of the teacher, the employer, the mentor from the basic organization and the self-determining individual in the direction of setting and implementing life and professional goals.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/274576
ISSN: 2076-4383
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021, №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ковалевич_ВШ_2021-4-037-041.pdf294,98 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.