Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/273042
Title: Формирование франко-немецкого информационного пространства телеканалом ARTE
Other Titles: Creation of the Franco-German informational space by ARTE TV channel / V. A. Buduchev
Authors: Будучев, В. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Человек в социокультурном измерении = Human in the socio-cultural dimension. - 2021. - № 2. - С. 81-85
Abstract: Описываются особенности становления и функционирования франко-немецкого телеканала ARTE. Уникальность телеканала заключается в том, что он является результатом совместной работы французских и немецких коллег и ориентирован на бинациональную аудиторию. Отмечается, что такое позиционирование дает более широкий взгляд на мир и демонстрирует особенности национальной культуры Франции и Германии. Совместная деятельность сотрудников телеканала способствует конструированию общей франко-немецкой медиакультуры.
Abstract (in another language): The article reveals the peculiarities of the creation of the Franco-German TV channel ARTE. The channel is the result of the cooperation of French and German colleagues. It targets the French and German public. The binational channel covers the world with a broad outlook. The channel transcends the borders of national cultures. The dialogue between the French and German collaborators of the channel allows the coexistence of national structures within the framework of the channel. This contributes to the creation of a Franco-German media culture.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/273042
ISSN: 2709-5738
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
81-85.pdf406,64 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.